Το έργο με τίτλο «Ολοκληρωμένο σύστημα αυτοματοποιημένου ελέγχου φωτοβολταϊκών πάρκων με IR-θερμογραφία από αυτόνομα εναέρια οχήματα (drones)» και ακρωνύμιο PV-Auto-Scout υλοποιείταιστο πλαίσιο της Δράσης ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ (Α’ Κύκλος) και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τους εθνικούς πόρους μέσω του Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ).
Έναρξη έργου: 4 Ιουνίου 2018 - διάρκεια 48 μήνες.
Στο έργο συμμετέχουν:
- το Εργαστήριο Μηχανικής Σύνθετων και Ευφυών Υλικών (CSM) του Τμήματος Μηχανικών Επιστήμης Υλικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,
- το Εργαστήριο Συστημάτων Υπολογιστών (CSL) του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας,
- η GeoSense, η πλέον έμπειρη ελληνική εταιρία που εισήγαγε πρώτη την τεχνολογία των Drones για επαγγελματική χρήση στην Ελλάδα,
- οι εταιρίες PaEnGroup και K-REN, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με εξαιρετική γνώση του αντικειμένου.
Αντικείμενο του έργου PV-Auto-Scout είναι η ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος αυτοματοποιημένου ελέγχου των φωτοβολταϊκών στοιχείων/πάνελ με τη χρήση εναέριας υπέρυθρης (IR) θερμογραφίας, μέσω του οποίου:
(α) θα μειωθεί ο χρόνος ελέγχου των φωτοβολταϊκών συστημάτων (ΦΒΣ),
(β) θα αναβαθμιστεί η ποιότητα/ακρίβεια του ελέγχου και
(γ) θα επιτυγχάνεται μια πιο άμεση εκτίμηση βλαβών των ΦΒΣ με σκοπό τη διαχρονικά βέλτιστη ενεργειακή απόδοση.
Τα φωτοβολταϊκά πάρκα (ΦΒΠ) είναι από τα πιο διαδεδομένα συστήματα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, όχι μόνο σε εγχώριο αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, και θα αποτελέσουν βασικό στοιχείο των επερχόμενων έξυπνων δικτύων ενέργειας (smart energy grids). Βασική προϋπόθεση της καλής λειτουργίας ενός ΦΒΠ είναι ο έλεγχος της απόδοσης και προβλημάτων λειτουργίας των φωτοβολταϊκών στοιχείων (ΦΒΣ). Αυτή τη στιγμή, ο έλεγχος γίνεται σχεδόν αποκλειστικά με συμβατικές χειροκίνητες μετρήσεις, από έμπειρο προσωπικό που πρέπει να μεταβεί στο ΦΒΠ για να τις πραγματοποιήσει και στην συνέχεια να τις αξιολογήσει. Αυτή η διαδικασία είναι ευάλωτη σε ανθρώπινο λάθος και είναι αρκετά χρονοβόρα (ιδίως σε μεγάλα ΦΒΠ) με αποτέλεσμα να μην γίνεται συχνά, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε ανακριβή συμπεράσματα και καθυστερημένη αναγνώριση προβλημάτων. Παρότι έχουν γίνει πρώτες προσπάθειες για την διεξαγωγή εναέριας θερμογραφίας με drones, ο έλεγχος πρέπει να γίνεται επιτόπου και δεν υπάρχει εφαρμογή που να υποστηρίζει την ταυτόχρονη και συντονισμένη χρήση πολλών drones με αυτόματο τρόπο.
Το έργο εστιάζει σε θέματα που δεν υποστηρίζονται ικανοποιητικά από εμπορικά διαθέσιμες λύσεις, και στην ολοκλήρωση των διαφόρων συστημάτων έτσι ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή λειτουργικότητα όπως θα οριστεί από τους τελικούς χρήστες του έργου.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ: http://www.pvautoscout.com/